Wednesday 20 April 2011

Mohon Perhatian Mahasiswa Tahun Akhir FST

Seperti yang sedia maklum, mahasiswa tahun akhir FST pada tahun ini telah diperkenalkan program Latihan Industri (LI) yang bakal bermula pada 2 Mei 2011 nanti. LI ini merupakan projek terakhir yang membolehkan seseorang mahasiswa itu bergraduasi yang dijangka bermula pada 24 September 2011.

Sehubungan dengan itu, mahasiswa tahun akhir FST telah memohon penempatan LI di syarikat-syarikat swasta mahupun kerajaan di seluruh Malaysia sejak semester lalu. Saya juga tidak ketinggalan dan memilih untuk ke National Hydraulic Research Institute (NAHRIM) di Seri Kembangan dan menolak tawaran Jabatan Mineralogi dan Geosains (JMG) Selangor di Shah Alam. Selain urusan permohonan penempatan, info terbaru dari Encik M. Zaili M. Nor selaku Penyelaras :LI FST yang memerlukan perhatian rakan-rakan fakulti iaitu:

  • Dapatkan salinan polisi insurans di Bahagian Kewangan Pelajar dari Cik Hidayah A. Wahab (salinan surat tawaran LI perlu disertakan bersama).
  • Prof Mohamad Deraman (Ketua HEJIM) akan mengeluarkan surat memohon pelepasan LI bagi mahasiswa yang terlibat dengan SUKSIS/PALAPES. Namun begitu, tempoh 2 minggu tersebut perlu diganti bagi melengkapkan syarat LI.
  • Format laporan LI & buku log pernah diemelkan sebelum ini.
Selamat menempuh alam pekerjaan buat rakan-rakan mahasiswa!

BERSAMA MAHASISWA MEREALISASI VARSITI

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms