Tuesday 28 June 2011

Bengkel Sidang Redaksi - Pemantapan Majalah & Pererat Ukhuwwah


Seramai 26 orang ahli Sidang Redaksi Majalah Universiti Kebangsaan Malaysia ASPIRASI Edisi ke-34 telah menjalani bengkel pemurnian di Langkawi bermula 25 - 27 Jun 2011. Pembentangan unit wartawan dan unit grafik membawa ke arah penambahbaikan majalah dititikberatkan Ketika ini, komen dan cadangan dari ahli sangat penting untuk memastikan majalah memenuhi citarasa masyarakat kampus. Dianggarkan 70% sudah siap diproses. 

Usai pembentangan, semua ahli sidang redaksi diberi peluang meluahkan pendapat dan pandangan sepanjang bergerak kerja. Mode sedih bermula. Saya secara peribadi sangat terharu dengan usaha keras ahli sidang redaksi yang bersungguh-sungguh mahu bekerja, menyampaikan mesej kepada masyarakat kampus. Saya mengambil peluang untuk menggunakan 'soft spot' dalam diri setiap ahli sidang redaksi, mengetuk pintu hati agar hidup berTuhan. Dalam ucapan saya juga turut dimasukkan elemen ukhuwwah yang saya kira, mereka cukup merasai nikmat berkasih sayang sesama saudara seislam. Moga titisan air mata itu yang akan menyejukkan neraka.
 
Sepanjang berada di Langkawi, sempat kami berisiar-siar ke Pulau Dayang Bunting, Oriental Village dan Kereta Kabel. Namun, saya tidak mengunjungi Underwater World dek kerna duit poket yang tidak cukup.  Aktiviti sebegini mampu mengeratkan lagi hubungan sesama kami. Impian kami sama - mahu UKM menjadi universiti terbaik. Lalu, kami terus melakar kenangan, mencipta memori bersama kerana KISAH UKM, KISAH KAMI  ^_^


Sebelum memulakan perjalanan ke Pulau Dayang Bunting

Pertama kali ke Geoforest Park, Pulau Dayang Bunting
Di jambatan gantung setelah menaiki kereta kabel.

BERSAMA MAHASISWA MEREALISASI VARSITI


0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms